linaapettersson

Alla inlägg under september 2012

Av Lina Pettersson - 30 september 2012 10:43

           

   


Jag var hemma från skolan i fredags, förkyld och svag i kroppen. Senare under dagen hämtade pappa mig och så åkte vi ner på stan köpte två böcker till min lilla syster, hämtade Adam och åkte vidare hem till Norrköping för att vara barnvakt. När vi kom fram började jag och Adam med maten, när den var klar åkte pappa och Pernilla iväg till resturangen och senare till bion för att fira att dom har varit tillsammans i 10 år. Efter maten gick vi ut med alla 5 hundarna på en liten runda, gav katten mat, sen gick vi till hönsen och sedan till hästarna och gav dom äpplen.  När vi kom in laddade vi ner Lilo och Stitch, tog fram chips och dipp, gjorde latte och tände ljus. Kollade på filmen allihoppa. När filmen var slut gjorde flickorna iordning sig för sängen och dom somnade ganska så snabbt. Halvtimma senare kom pappa och Pernilla hem, och pappa skjutsade hem mig och Adam för att i lördags skulle vi båda klippa oss. Jag klippte Adam, bara för att prova och det blev faktiskt skit snyggt, och så efter vi var ´klara cyklade vi ner till stan och så klippte jag mig. Så nu är det kort och fult. Men inte slitet iallafall. Funderar på att kilppa mig igen för att få en riktig "frisyr" för nu ser det förjävligt ut. Men de får vi se. 

Av Lina Pettersson - 24 september 2012 20:53

    

Funderar på att klippa av mig håret. Men jag vet inte hur det blir än. Hoppas det blir bra om jag nu vågar.  

Av Lina Pettersson - 11 september 2012 17:58

Det är fortfarande inte som det brukar, men de börjar bli bättre. 
Jag har haft rethosta nu i snart en månad, vilket har gjort att jag har varit lite segare än vanligt och tabletterna jag har fått har inte hjälpt. Har också hänt att jag har spytt pga hosta. Så jag va på vårdcentralen i dag och pratade med dom ännu en gång, tog blodprov och sånt. Men dom kom fram till att det inte fanns någe dom kunde göra, suck.


Annars är nog de mesta på bättringsvägen. Försöker dessutom ta tag i skolan ordentligt nu börja plugga och vara fokuserad på lektionerna osv. Men orken räcker knappt till.

btw. de e så kul att ni fortfarande kikar in även fast min bloggning har sugit den senaste tiden.


-

Av Lina Pettersson - 3 september 2012 19:21

allt är upp och ner just nu pga personliga skäl. bloggar när jag mår bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards