linaapettersson

Alla inlägg under november 2012

Av Lina Pettersson - 30 november 2012 15:44

 
I skolan idag gjorde vi klart texterna på svenskan och skickade in dom sen på branschkunskapen gjorde vi hallon sorbet och creme brulee och hade ett läxtest på allt vi gjort den här veckan. Gick sådär tror jag. 
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, får inte vara hemma för sara ska ha fest, o har ingen stans att ta vägen. toppen. 

Av Lina Pettersson - 29 november 2012 19:15

 
Gick upp klockan 6 imorse, gjorde iorning frukost på sängen till Sara, gav henne sina presenter för idag fyller hon 18. Sedan gjorde jag iordning mig och vi gick till skolan. Hade först svenska där vi fick skriva tre olika texter och sedan läsa upp dom och ställa frågor osv, sen historia där vi visade vad vi hade jobbat med och sedan kollade vi på en film om "historisk" mat. Sen branschkunskap där vi gjorde glass, hallonsorbet och italenska eller franska marängen kommer inte ihåg vilket. Sen en hemsk och onödig mentorstid. 
Efter allt detta gick jag på stan med Sara en stund, fick med mig en tröja för 80 riksdaler hem! (tröjan å bilden, finfin.) och sedan hem gjorde smörgåstårta och sminkade henne då hon skulle ut och äta med sina vänner. Och nu ska jag väl ta och plugga inför provet imorgon.

Av Lina Pettersson - 28 november 2012 15:04

 
Nu ska jag strax trippa ner till stan o fika med faster!

Av Lina Pettersson - 27 november 2012 20:03

 
Ledig imorgon!! Vatten läckan är inte lagad förrän imorgon då vi får ha hemstudiedag. Medans min syster måste knattra till skolan från kl 11-21 mohaha, sovmorgon!

Av Lina Pettersson - 27 november 2012 13:09

 
Slutade 20 i 11 för att skolan stängdes pga vattenläcka, kankse inte har någon skola imorgon beroende på om dom fixar läckan så att vi kan få vatten inne i skolan.
Sprang nästan hem i regnet, och nu ska jag snart ut igen. Ska vänta på Adam när han ska till doktorn.

Av Lina Pettersson - 26 november 2012 23:05

 

Köpte nya skor i lördags, super nöjd!
Jobbade på bra i skolan, hann med massor på engelskan och gjorde nästan klart kapitlet på matten, och mina o Jimmys maränger på bageriet blev finast. Gick på stan med Sara en stund, sen gick träffade jag Adam, som jag somnade hos och vankade runt 10 då jag nästan fick springa hem, hade massor av missade samtal och sms.
Nu sitter jag i min säng med teet i handen o ska strax bädda ner mig i sängen. 

Av Lina Pettersson - 23 november 2012 22:14

 
Ska snart gå och möta Rasmus, sen ska vi gå o handla lite smått o gott på statoil o sedan kolla på film. Sen vet jag inte om vi kommer hitta på något mer eller inte.

Av Lina Pettersson - 19 november 2012 11:30

    


Ovido - Quiz & Flashcards