linaapettersson

Alla inlägg den 15 juni 2011

-

Av Lina Pettersson - 15 juni 2011 18:34

jag har inte hört något ifrån dig på en dag, men det känns som en evighet. jag saknar dig redan. :(

Av Lina Pettersson - 15 juni 2011 12:28

jag läste vad du skrev, med tårar i ögonen. men jag antar att jag inte vågar förstå hur de känns för dig.

men jag tror efter ett tag så är allt som vanligt igen, då funkar det som förut. fast utan mig i skolan, utan mig i nyköping.

vi kommer ju fortfarande va som systrar, fast vi kommer bo lite längre ifrån varandra. det är ju inte omöjligt att träffas då ju.

och nej, jag tror inte det du skriver är en lögn.
men jag vill inte se allt från ditt håll.. de skulle bara såra mig mer. de skulle få mig att bryta ihop totalt. då skulle jag inte ens kunna sova över hos papp utan att sluta tänka på att jag lämnar dig ensam.
kommer du ihåg när jag sprang hem till dig sent på kvällen? jo, jag har skrivit de här förut. men de va bara du som kunde få mig på andra tankar då. när vi satt i logen, och du sa något, sen var allt bra igen. vi skrattade utan att jag ens tänkte på vad som hade hänt. allt var så bra då. men nu, nu har man ingen orka kvar.
ingen av oss bor kvar i kila längre, och se, de funkar ju. så varför inte?

Av Lina Pettersson - 15 juni 2011 01:24

ja, jag säger att jag vill ha en ny start och kunna komma bort från allt. för jag kan ju välj att bo i norrköping och gå i skola där. men för de vill jag inte lämna dig. men du har en massa andra kvar. så vad betyder jag för dig då? jag är bara en vanlig fluga som alla andra.. fast jag tar då mindre plats, och är mer tillbakadragen. men med dig, kan jag vara mig själv. och du vet ju redan att du är nästan den enda jag kna va det med. det är därför det är så svårt att lämna denna stad. för jag kommer inte kunna klara mig utan dig. min enda rikiga vän. jag tror inte du fattar hur jag egentligen mår. och det blir inte bättre av att upprepa allt om och om igen. jag vill att du ska kunna förstå, men om du nu gör det, hur ska det då kunna bli bättre? det finns inget som kan ändra på det nu. för allt är försent.

jag säger att jag har tappat allt och att allt känns onödigt. för de gör vekligen det. inget jag gör blir bra. jag bara går runt o förstör för alla.

om jag flyttar nu, är det bara du som kommer sakna mig. men jag kan vara hos dig på loven, helgerna. ja när vi har tid liksom. och jag kna alltid göra tid för dig.

men jag vet ju inte ifall jag vågar att ta det steget, att flytta från nyköping. för du vet ju att jag är en liten fegis. men om det ska bli bra igen. så är det min ända lösning. eller kan du se någon annan? någon som inte är lika jobbig? det kan inte jag.

 


Lina Pettersson


▲this house got walls that whispers▲

I DON'T CARE, I LOVE YOU.

FRÅGA MIG

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

TIDIGARE ÅR

SÖK I BLOGGEN

SENASTE INLÄGGEN

KATEGORIER

ARKIV

LÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards